|
Resultat
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. - Aristoteles
|
Några VU-resultat
- Utforma och med leverantör förhandla avtal för
underhåll och drift av ett biljettsystem, utveckla och beskriva relaterade
processer och rutiner för drift och underhåll, delta i offentlig
upphandling, utforma metoder för, samt utföra, överlämning från projekt till
linjeorganisation.
- Produktutveckling: Utveckling av framför allt olika
customer support-tjänster genom processbeskrivningar, arbetsmetoder,
mätningar och förbättringar. Globalt införande.
- En utvärderings- och certifieringsmetod jag utvecklade
tillsammans med en kollega i slutet på 1990-talet. Syftar till att
etablera "best practice" och excellenscentra samt uppmuntra till nätverkande
och erfarenhetsutbyte mellan enheter. Metoden var väl mottagen och användes
under drygt tio år. Den kan enkelt anpassas till olika verksamheter.
- Etablera, underhålla och utveckla ledningssystem
(ISO 9000).
- Kommunikationsprojekt: Sammanställning av
verksamhetsunderlag såsom strategidokument, process- och
tjänstebeskrivningar, leveransstruktur, attityder och förhållningssätt.
- Utveckla, uppdatera och global implementering av
strategi för tjänsteområdet customer support.
- Utveckla, uppdatera och global implementering av ny
leveransstruktur för tjänsteområdet customer support.
- Interna verksamhetsutvärderingar: Varje utvärdering
är unik, oftast föranledd av ett kundklagomål efter ett driftstopp eller ett
misslyckat kundprojekt. Utvärderingarna gjordes oftast av en grupp om två
till fem personer (utan direkt engagemang verksamheten men med god kännedom
om den) under två till fyra veckor, tvärs över organisatoriska och
geografiska gränser. Rapportering till påverkade bolags ledningsgrupper.
- Verksamhetsflytt från Nynäshamn till Stockholm.
- Införande av ny webbplatsstruktur.
Några omdömen
- Sven har med stor noggrannhet och stort intresse utfört sina
arbetsuppgifter till vår fulla belåtenhet. Han har visat sig mycket
ansvarsmedveten och initiativrik. Uppskattad bland kollegor, chefer
och kunder över hela världen framförallt för sin humor, sin
uthållighet, sin professionalism och sina goda och breda kunskaper.
[...] Då han dessutom är synnerligen lätt att samarbeta med, vill vi ge
honom våra allra bästa rekommendationer.
- Sven har utfört sina arbetsuppgifter på ett föredömligt sätt med stor
objektivitet och uthållighet och har visat många prov på analytiskt och
resultatinriktat arbete. Sven är uppskattad av kollegor och
samarbetspartners inom och utom [företagsnamn] organisation
[...]
Vi lämnar honom våra allra bästa rekommendationer.
- Ordning-och-reda-priset från MBA på Handels 1998: "... och som
första MBA-student genomfört ett projekt "on time, on budget" och
helt utan överraskningar."
|
Några resultat jag hjälpt klienter uppnå
-
Självförtroende: N.N. kände sig mobbad på jobbet, och
efter ett långt pass med mig kvittrar hon och är glad på jobbet.
-
Framtidstro: N.N. upplevde att hennes liv skulle vara
slut inom ett par år, ändrade inställning efter en kort
session med mig och hade helt plötsligt ett helt annat problem:
Vad skulle hon nu hitta på med all tid?
-
Ny position: N.N. hade tillträtt en ny position och
genomförde efter coaching hos mig ett nationellt symposium och
fick mycket beröm för uppdraget.
Några omdömen från coachingklienter
Flygrädsla
Hej Sven!
Jag är verkligen så nöjd med behandlingen. Resan jag skulle göra
direkt efter behandlingen våren -07 med jobbet gick så bra. Hade ingen olustkänsla
eller rädsla överhuvudtaget, jag njöt av hela resan. Den stora utmaningen var om
jag skulle våga åka med min familj (man och två barn). Vi bokade en resan nu till
sommaren -08. Hade en liten olustkänsla en tid innan, men tänkte verkligen på det
som vi hade gått igenom och samtidigt övertyga mig själv att allt skulle gå bra.
Så när vi väl satt i planet och skulle lyfta så kände jag ingenting förutom en
stor förväntan. Allting gick så bra, lutade mig tillbaka i sätet och bara njöt.
Mest ledsen är jag att så många år av mitt liv har gått till spillo pga av min
flygrädsla. Men nu är den borta och många resor skall bokas.... :)
Jag vill
verkligen tacka dig från djupet av mitt hjärta. - Lisa Andersson 2008
Hej Sven, du ska bara veta hur bra flygresan gick. Innan vi startade var jag
jätterädd, men när vi hade varit uppe i 5 min slappnade jag av HELT och
resten av resan gick super! Jag fördrev tiden med att spela kort, lyssna på
musik och spela spel. Resan gick alltså jättebra och det här är nog tack
vare dej.
Hejsan, nu har jag varit ute och flugit igen, till Malmö (Lund) den här
gången! Allt gick lika bra som till London, alltså väldigt bra! - HR
2004
Tack för hjälpen med N.N.s flygrädsla. Vi fick en fantastisk resa till
Afrika :) - SL 2004
Tack Sven!!!
Det funkade! Flygandet alltså. Lite skakis första 10 minuterna på planet sen
slappnade jag av så mycket att jag somnade en stund på ditvägen
och kände mig avslappnad inför landningen också.
På hemvägen var det ko-lugnt hela vägen till Arlanda då var jag lite orolig, men
inte som förut.
Stort Tack!!! - RK 2000
Artikel i tidningen Hälsa nr 2 2005
Förhandlingshjälp
Tusen tack för dina mejl, det är väldig snällt av dig att ta så mycket tid. Jag har
kommit överens med min f.d. fru om pengarna, nu återstår att enas
om boendet. Jag tar med mig dina råd. (OAS 2001)
Tunga lass lättas
Hej!
Det var den tyngsta bördan jag burit hela livet som jag nu blivit
fri från genom time lines hos dig. Jag är en helt annan person
idag, utan skuldkänslor för allt omöjligt, som jag ändå inte
kan göra något åt. Oerhört befriande!
Jag kan ju inte ens tacka dig för allt detta -det är för stort-
så jag får tacka livet eller bara låta dig veta !
En lycklig och glad Gunilla (2004)
[time lines är ett av mina många verktyg - Sven]
|
Föreläsningar
Föreläsning på NLP-dagen 18 maj 2001: "Hur jag använder NLP i
jobbet".
Föreläsning på NLP-dagen 21 februari 2002: "NLP och förhandling".
|
Press
Omskriven som coach bl.a. i tidningen Hälsa nr 2 2005 |
Vi ska leverera, inte vad kunden vill ha, utan vad
kunden inte ens har kunnat drömma om att han ville ha; och när han
får se det kommer han omedelbart att inse att det är vad han velat
ha hela tiden.
Sir Denys Lasdun,
brittisk arkitekt, 1972
Referenser lämnas gärna på begäran.
|
|